Rovatok
Ajándék
Buliztam
Érdekes
Ez az oldal, itt
Idézetek
Kieg. versekhez
Kultúrpajta
Külbelpol
Mélyértelmű
Mindennapi mindenfélék
Napló
novella
szerelmes sms-ek
Szerelmes-vágyakozós
Szüret
Veder
Vers
Belépés
Azonosító:
Jelszó:
Regisztráció
3 másik
Ha... [06-04-18]
Szeretlek [06-04-14]
Emlékszel-e még [06-03-05]
Keresés
Toppon
Porfogó [15-08-02]
Angolkóros [15-08-02]
Az Isten szeretője [15-08-02]
Szorgalmasak
Impresszum
Használat feltételei



pillanatok
Veder - jufusz - 2001. november 28.

vannak pillanatok, amelyeket személyesen kell átélned

vannak pillanatok, amelyeket személyesen kell átélned

valami mobilos-telefonos reklám. nokia, westel vagy pannon, bár szerintem tök mindegy.

tehát: idil, modern = (apa+laptop) + (gyerek+kommunikátor).

az apa arcán fintor, mert mosolynak nem lehet nevezni, az biztos, mű az egész faszi, már csak a plasztik asszony hiányzik, ül laptoppal a kezében és nézi a fiát (legyen fiú, jó?) aki meg átszellemülten nyúl a kommunikátorért. teljesen elérzékenyülök, olyan, mint az első szó, az első lépés…

de milyen ez a pillanat?
apa: hát öcskös, az az én telefonom, király apád van nem? de ne nyúlj hozzá mert, ha megint kidobod az ablakon vagy megúsztatod a kádban olyan verést kapsz, ami csak anyádnak jár…

fia: tyűha ez valami állati dolog lehet, a papa mindig ezzel játszik, a mama meg mindig ordít neki, hogy tegye már és foglalkozzon vele, meg is tudom érteni: ahelyett, hogy a mamába dugdosná a micsodáját, hogy legyen nekem mondjuk egy kisöcsém és ne legyen minden ilyen qrva unalmas, mindig ebbe dugdossa annak a nagy lapos könyvnek az izéjét. ehető? talán nem kellene játszani vele, mert a papa múltkor annyira dühös lett amikor kidobtam az ablakon a cicának, hogy lilára verte a mamát…

hogy ki mit gondolt lényegtelen, de azért tényleg jó, hogy az a tartozik a legszebb pillanatok közé az életünkben, ha a baba mobilozni kezd, végül is miért ne: figyelj, ma nem megyek bölcsibe, mert fáj a pocim, stb. minnél korábban tanul a gyerek annál jobb.

lehet, hogy én már csak egy megrögzött maradi marha vagyok, de talán nem bánnám, ha a gyerekem (aki nincs) egy könyvben (amim azért akad) vagy valami effélében találná meg első játszótársait

+ talán a mobilozáson túl is vannak szép pillanatok, de ezt már rátok bízom...


Nem félreértés?
détéel - 2001 november. 28. 21:35:00

Azt gondolom, itt egy félreértésről lehet szó azért, bár a reklámot tényleg lehet úgy értelmzni, ahogy Te tetted. Itt az a nagyszerű pillanat van megörökítve, amikor a gyermek elöszőr két lábra áll. Ha jól láttam, a Pannon reklámoknak már egy ideje az a lényege, hogy ők meghagyják a használónak a magánélet legnagyszerűbb pillanatait (lásd a reklám, ahol a lány meg a fiú lefejelik egymást, majd gyorsan csókóloznak egy kicsit), de amikor nem a magánéletednek szenteled pillanataidat, akkor használd a Pannont. Nekem legalábbis az óriásplakátot látva ez jött le. Persze lehet szó szándékos kétértelműségről is.

lehet...
jufusz - 2001 november. 28. 23:27:10

a reklám célja biztosan nem az, amit leírtam, de miért kell a gyereknek első lépéseit pont egy kommunikátor felé tennie. értem, hogy itt az eladás a cél, de amit sugall, az szerintem hülyeség, vagy annak kellene lennie

egy félénk hozzászólás
Pro - 2001 november. 28. 23:54:01

Szerintem ez a reklám abszolút nem arról szól, hogy (és nem is) a kommunikátor felé teszi meg az első lépést a gyerek. Csak "simán" high-tech világban él az apja. Mondjuk a tv és a cd lejátszó sem egy elavult darab a háttérben.. Szóval szerintem a pannon reklámok mostanában arról szólnak, hogy "vannak pillanatok, amelyeket személyesen kell átélned" de ők ott lesznek melletted..
najó, ez teljesen összeszedetlen lett, de hátha átmegy amit gondolok.. :)

szerintem
hannoca - 2001 november. 29. 17:21:23

sem túl jó, amit a reklám sugall, leginkább a műapa épp felnéz, aztán meg nekem ne legyen ott a pannon az életem nem tom milyen pillanataiban, meg az is benne van, hogy oké, ez megvolt aztán akkor már jöhet megint a telefon, meg a hagyjál kicsi fiam apu dolgozik. stb. Nem tetszik, mert személyesnek nevez valami olyat, aminek köze sinccs a valósághoz, a személyekhez és a személyességhez. És akkor még elemezgethetném, de majd megkérem a mamát, akinek ez a szakmája, hogy írjon róla valami okosat, miért is rossz.
++én nem szeretném ha gyermekem első játszótársa egy könyv lenne. Mondjuk sajátmaga, vagy az anyja vagy az apja, ilyesmi, esetleg. Amibe van olyan emberféle. A könyv csak egy régebbi média/um.

bukta
ddani - 2001 november. 29. 18:20:19

nem lehet csak úgy bármit egy mosolygó kisgyerekkel eladni. komoly szakmai baki egy reklámkészítőtől, hogy pont olyan ellentmondásos témába mászik bele, mint a gyereknevelés + informatika. nem tudni, mennyire jó vagy rossz a divatos e-generation-ködés gyerekekre tett hatása. erre apellálni semmiképp nem ajánlatos, mivel (egyelőre) legtöbbünknek, fogyasztóknak a családunk mégiscsak előbbrevaló a mobilnál és társainál. ezek a termékek semmivel sem szeretetreméltóbbak vagy aranyosabbak, mint bármi más, hiszi a piszi. tehát bukta.

Félreértés
Mao - 2001 november. 29. 23:09:41

Magam is détéellel értek egyet: félreértettétek a reklámot. Szerintem legalábbis.

Szerintem egyáltalán nem lehet úgy értelmezni, hogy élből elkezd a kommunikátorral játszani a gyerek. Ugyanis a gyerek odamászik az asztalhoz, hogy MEGKAPASZKODJÉK valamiben, mert fel akar állni. Rátenyerel, de mivel gyermek és ko-ordinálatlan, a TÁVIRÁNYÍTÓBA tenyerel bele ezerrel, amit beindul a Bang & Olufsen meg a TV, apuci csak le van döbbenve, hogy úristen ez a gyerek már áll, maholnap megnősül, anyuci meg bejön, de a gyerek addigra visszahuppan elszelel, és a mama meg mit sem ért az egészből, azt hiszi apuci azon bazsalyog, hogy a gyerek bekapcsolta a TV-t és a Bang & Olufsent. A szlogent meg nem kell szorosan venni. A telefon meg kifejezetten jelképesen cvan odatéve, csak a Weiser Riese típusu "intelkligencs" dojcse reklámokon szocializálódott magyarságunk nem bírja a finom célzást.

Szerintem egyáltalán nem kell egy reklámot ennyire súlyosan komolyan venni. Egy reklám. És meg kell, hogy mondjam, a legtöbb magyar cég példát vehetne a Pannonról, hogy hogyan kell ízléses reklámokat csinálni: nem szokványos sztorik; gyönyörű képi világ (színek, fények, felvétel); igényes EREDETI aláfestő zene. (Ellenpélda: Vodafone: külföldről átvett, átfeliratozott középszar reklámok, /kivéve ha magyar akciót reklámozunk, lásd az elsőgenerációsfaszival: nem megbeszéltük, hogy mindenki hoz magával csomagot, mintha én meg szoktam volna mondani a másiknak hogy mi hozzon/; alkalmazott zenék, hol Queen, hol Blur, hol mittomén, katasztrófa, nem berszélve a börtönös szekcióról.)

Talán hasonlítsuk össze az Ajax Floral Fiesta mosogatószer reklámmal. Van egy eredetileg is kritikán aluli német reklám: egy vélhetőleg komputer animált hármas iker szaladgál három mosogatószerrel, énekel, táncol, belészagol és -simít a habba, primitív, tv2-es jellegű képi világ, gagyi minőség. Ez már így ahogy van szörnyű ehhez a magyar változat csak egy szinkront tesz hozzá: egy mérsékelt zenei tálentummal rendelkező hölgy háromszor rosszul elénekli az adott SZINKRON fordítását, ami úgy el van csúszva mint a szar, nemcsak a képhez hanem önmagához képest is. Akkor most mi a jobb: Pannon vagy Floral fiesta?

(Apropó, főszerkesztőkém! Ez a cikk mért a Vederben van he?)

A tuti
hannoca - 2001 november. 30. 06:39:04

A Mamám szerint ez a reklám,
1. azért készült, mert az előző a kis csókólódzó nyálfejekkel kurva sikeres, mert ők voltak az elsők, akik ráálltak, hogy nem csak diszkós meg modell emberek veszik a telefont, de minden átlagos kis gimis is ilyet akar, és ezért ilyen ruhában ilyen élményekben mutatták be a cuccot. Ezt a sikersorozatot akarják folytatni.
2. A ddaniéhoz hasonlóan: diszonancia a túl távol eső témakörökből.
3. nem akarnak azzal az égegyadta világon semmit mondani, csak eladni a sok szart.
4. a többi értelmezés kérdése.
5. Megcélzott fogyasztók: akik elolvadnak egy éppen felálló kisgyerek láttán, de gazdagok (környezet), ezért meg tudják fizetni a soksok tizezres telefont is. Már nem tizanhat évesek, akkora korában csak a Tamás vett volna NC-t, ha lett volna, :), de azért fiatalosak, mert azok ilyen technicizáltak.

ottókritika
jufusz - 2001 december. 2. 09:23:45

jólesik, hogy ennyien hozzászóltatok, de azt hiszem kicsit túl komolyra vette mindenki a dolgot. én ezt cinikusan mondtam és inkább szándékosan félreértettem, amit a reklám mondott. nekem még nem ez a szakmám, de a közgáz után elvileg ez lesz, és látom, hogy milyen faszafogás volt ez a reklám, stb.

a reklámot tehát nem félreértettem, annyira azért még nem kótya-vetyéltem el a gógyimat, hanem kikarikíroztam..